04 Ogos 2013

Israel akan hancur apabila..........

Seorang ulama besar Pakistan, Syeikh Maulana Tariq Jamil menyampaikan pengalaman dakwahnya ketika pergi dakwah di Jordania. Ketika di Jordan, beliau pergi ke sempadan Jordan-Israel. Sampai di daerah itu, ketika rombongannya Syeikh Maulana Tariq Jamil selesai menunaikan solat subuh di salah satu masjid berhampiran sempadan, tiba-tiba seorang tentera Israel dari luar melihat ke arah dalam masjid. Setelah melihat sebentar lalu tentara Israel itu terus pergi.  Syaikh Maulana Tariq Jamil menghampiri tentara Israel itu dan bertanya apa yang dia tadi lakukan.

"Saya hanya ingin melihat berapa jumlah orang Islam yang hadir solat subuh di masjid,"kata tentera Israel itu.
Syeikh Maulana Tariq Jamil sambil kehairanan bertanya "Kenapa?" Dia pun menjawab "Di dalam kitab kami (Kitab Taurat) ada tertulis "Jika di seluruh dunia jumlah orang Islam yang hadir untuk solat subuh berjemaah di masjid sama banyak dengan jumlah jemaah solat Jumaat, maka saat itu Israel akan hancur." tetapi ketika tadi saya lihat di masjid jumlah orang Islam yang datang untuk solat subuh berjemaah masih sedikit, maka hati saya tenang, kerana umat Islam pasti tidak dapat kalahkan kami."Mendengar jawapan tersebut Syeikh Maulana Tariq Jamil
sangat kehairanan.

Seperti mana sudah ketahui bahwa solat subuh adalah solat yang paling susah ditunaikan, kerana subuh adalah saat masih gelap, dingin dan saat orang sedang tidur. Jika mana solat subuh dapat ditunaikan maka solat lainnya pastilah akan mudah ditunaikan.

Sebahagian besar umat Islam tidak mengetahui pengakuan tentera Israel ini, bahwasanya Israel akan hancur jika jemaah solat subuhnya umat Islam yang hadir sebanyak solat Jumaat.

Orang Yahudi selalu berusaha dengan berbagai cara supaya umat Islam meninggalkan Solat 5 waktunya. Kerana orang Yahudi faham jika mana Orang Islam meninggalkan solat fardhunya maka ALLAH SWT pasti tidak akan menolong umat Islam. Sehingga semua usaha umat Islam untuk membela umat Islam yang lain selalu mengalami kegagalan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan