08 Julai 2011

DIDIKLAH ANAKMU SOLAT!



Pada suatu hari,seorang pemuda telah datang kepada seorang guru agama uyang sedang mengajar di masjid lalu berkata: " Tuan, pagi tadi ada seorang pemuda meninggal dunia.Semasa kami hendak mengebumikannya,tiba-tiba muncul seekor ular yang besar. Kami bingung. Apakah yang perlu kami lakukan?". Berita yang disampaikan oleh pemuda itu menyebabkan mereka semua bangun lalu pergi ke tanah perkuburan. Apabila mereka sampai di sana,mereka melihat seekor ular besar sedang melingkar dengan mata yang besar melihat orang ramai yang hadir di situ.
Guru agama itu berkata: " Biarkan ular itu. Jangan dipedulikannya.Teruskan menggali kubur." Penggali kubur terus menggali tanah lain yang jauh sedikit dari kubur pertama.Namun begitu,sebaik selesai menggali tiba-tiba seekor ular besar muncul dari lubang tersebut. Mereka tmencuba pelbagai cara untuk mengusir ular tersebut,namun ia tetap muncul kembali. Akhirnya,jenazah itu tetap dikebumikan. Tiba-tiba,ular besar itu keluar dari dalam kubur lalu melilit jenazah tersebut sehingga kedengaran bunyi tulang belulangnya hancur.


Selesai mengebumikan jenazah,guru agam berjumpa dengan emak pemuda itu. Emak pemuda itu memberitahu:" Anak saya adalah seorang anak yang baik sdan taat.Cuma satu saja yang dia tidak buat iaitu DIA TIDAK PERNAH SOLAT!".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan